Hae verkkokaupasta

Kirjaudu
sisään

Kirjaudu sisään
Ostoskori

Ostoskori

Lisää tilausnumerolla:

Liity jäseneksi

Unohdin salasanani

Sähköpostiosoite

Salasana

Olli SovijärviTeemu ArinaJaakko halmetoja

Biohakkerin stressikirja

  • Biohakkerin stressikirja
  • Biohakkerin stressikirja
Biohacker Center
1 painos, 2018
164 sivua
Nidottu
Tilausnumero 100062524

kpl

Stressistä ei tarvitse päästä eroon. Voit tulla paremmaksi siinä.

Jopa 75—90 % lääkärikäynneistä liittyy jollain tavalla stressiin. Arvioiden mukaan peräti 95 % kaikista sairauksista on haitallisen pitkittyneen stressin aiheuttamia.

Meillä on sinulle viesti: stressi on hyvästä! Sen avulla saavutamme tärkeäksi kokemiamme asioita. Päivittäin olemme tilanteissa, joissa haastamme kehoa ja mieltä ponnistuksiin, jotka tuottavat tuloksia. Pitkittyessään hyödylliseksi koettu stressi (eustressi) voi muuttua haitalliseksi stressiksi (disstressi). Ihanteellisessa tilanteessa näiden välillä vallitsee harmoninen tasapaino. Epätasapainoisessa tilanteessa lopputuloksena voi olla ylikuormitus ja lopulta uupumus.

Mitkä voisivat olla niitä keinoja, joilla voit käsitellä tehokkaasti stressiä ja stressaavia tilanteita? Miten opit palautumaan tehokkaammin ja hyödyntämään omia resursseja entistä paremmin?

Kokonaisuus käsittelee stressiä ennen näkemättömän kokonaisvaltaisella, monipuolisella, syvällisellä ja yksilöllisellä tavalla. Stressi ei ole hyvää tai pahaa, se on ilmiö joka pystytään valjastamaan elimistön hyötykäyttöön. Stressin avulla voi myös oppia tuntemaan itsensä paremmin ja tunnistamaan tekijät, jotka joko palvelevat tai sotivat omaa hyvinvointia vastaan.

Käsiteltäviä aiheita mm.:

  • Stressin lähteet, luokittelu ja stressinsietokyky
    Stressinsäätelyyn vaikuttavat elinjärjestelmät ja hormonit
    Autonominen hermosto ja sen toiminta
    Aivojen välittäjäaineet ja stressi
    Krooninen stressi, kortisoli ja aivot
    Keinoja stressin tasapainottamiseen
    Adaptogeenit ja luonnontuotteet stressinhallinnassa
    Stressiä tasapainottavat ja alentavat lisäravinteet
    Hapetusstressiä alentavat lisäravinteet
    Luonto ja metsä stressin lievityksessä
    Teknologiset apuvälineet stressinhallinnassa
    Stressin tutkitut itsehoitomenetelmät
    Stressinmittausmenetelmät ja laboratoriotutkimukset


Kirjoittajat: lääkäri Olli Sovijärvi, teknologia-asiantuntija Teemu Arina ja ravintoasiantuntija Jaakko Halmetoja

Chat - Asiakaspalvelija on paikalla

  • Hei, miten voin auttaa? Kirjoita kysymyksesi alla olevaan laatikkoon ja paina lähetä.