Vuorovaikutus asiakastyössä
Klikkaa kuvaa avataksesi se suurempana
HINTA 34,00 €
JÄSENELLE 30,60 €
Ostoskorissa 0 kpl
  • 3. painos, 2022
  • ISBN 9789524954679
  • Nidottu, 236 sivua
  • Tilausnumero 100081181

Kaarina Mönkkönen

Vuorovaikutus asiakastyössä

Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla

Ihmisten välistä vuorovaikutusta voisi verrata tanssiin, jossa toista osapuolta kutsutaan tietynlaisiin askelkuvioihin. Myös vuorovaikutustilanteessa toinen voi dominoida tai astua taitamattomuuttaan toisen varpaille.

Sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan työn muuttuessa ja monipuolistuessa tarvitaan yhä enemmän luovia taitoja. Asiakas on osattava kohdata yksilönä ja kunkin tilanteen omilla ehdoilla. Toisinaan on vaikea määritellä, millainen vuorovaikutus palvelee asiakasta parhaiten.

Vuorovaikutus asiakastyössä avaa ymmärrystä asiakaskohtaamisten moninaisuuteen. Se pohtii, millaiseen vuorovaikutukseen olisi tärkeä pyrkiä, mitä kompastuskiviä ammattilainen kohtaa ja milloin hyvää tarkoittavalta näyttävä toiminta voi olla asiakkaan kannalta ihan muuta.

Työssä kohdattavia tilanteita lähestytään käytännön esimerkein. Miten rakennetaan yhteistoiminnallinen suhde asiakkaan ja moniammatillisen tiimin kanssa? Kuinka asiakkaan toimijuutta tuetaan? Mitä merkitsee dialoginen työote osana työyhteisö- ja tiimitaitoja?

  • 3. painos, 2022
  • ISBN 9789524954679
  • Nidottu, 236 sivua
  • Tilausnumero 100081181

Auta muita tekemään ostopäätös ja arvioi tuote!